loading...
مجله آموزشی برنامه نویسی برای بازار کار
amin بازدید : 28 شنبه 16 آذر 1398 نظرات (0)

تابع ( ) trim
گهگاه ورودی‌هایی که استفاده کننده وارد می کند را می بایست غربال کنیم که در گردهمایی قبلی با توابع مربوط به آن آشنا شدید . البته با به کار گیری از تابع trim میتوانید ابتدا کاراکترهای خالی ( مسافت ) سمت چپ و سمت راست فن متنی را حذف کرده و آن گاه میزان آخری را در خروجی قرار می دهد . این تابع یک محل ورود دارااست که آن نیز رشته‌ی متنی متبوع است که قصد حذف کاراکترهای خالی سمت چپ و راست آن را داریم . به نمونه پایین دقت نمایید :
< ? php
//string that needs to be trimmed
$stringTest = ( test trim func ( ;
$finalString = trim ( $stringTest ) ;
echo $finalString;
? >
در نمونه بالا حرفه متنی که دارنده مسافت طولانی تر در بالا و انتهای خویش است تحت عنوان محل ورود در تابع trim وارد کرده و میزان آخری را در یک متغیر قرار داده‌ایم . آنگاه این متغیر را چاپ کرده‌ایم . سود رشته‌ متنی فارغ از فاصله‌های طولانی تر اولیه و انتها آن خواهد بود .
از تابع ( ) ltrim و ( ) rtrim نیز می توانید به صورت شبیه و به ترتیب برای حذف کاراکترهای خالی سمت چپ و حذف کاراکترهای سمت راست سود ببرید .
تابع ( ) md5
با استعمال از این تابع می توانید یک فن متنی را سوای برگشت به صورت کدشده در بیاورید . از این تابع در پی‌اچ‌پی به کار گیری فراوانی می گردد . برای مثال پیش از ذخیره رمزهای عبور یا این که داده ها اساسی دیگر بخش اعظمی از برنامه‌نویسان آن ها را با تابع md5 به صورت رمز گذاری شده در می آورند و آنگاه آن را در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌نمایند . بنابراین امنیت بیشتری در پروژه درج شده با PHP برقرار خواهد شد . به نمونه تحت توجه فرمائید :
< ? php
//string that needs to encrypted
$str = ( zoomit ( ;
$finalStr = md5 ( $str ) ;
echo $finalStr;
? >
سود اجرای کد فوق چاپ عبارت 59bc7da94789753a34bb5e6ab8808d5a در مرورگر استفاده کننده خواهد بود .
amin بازدید : 20 پنجشنبه 14 آذر 1398 نظرات (0)

خواندن و درک کردن سندها یک API
نمیخواهیم خیلی درخصوص مورد ها مفهومی در‌این نصیب کلام کنیم . تنها با نیز یک API بی آلایش را بررسی می کنیم تا بتوانیم به فرآیند بعدی بپردازیم . می خواهیم JavaScript Math Object را بررسی کنیم ( میتوانید مدرک آن را در اینجا مشاهده کنید ) .
در ورقه ها می بینید که فرمت ورودی‌های یک تابع ( عدد , آرایه‌ای از عدد ها , و … ) و فرمت خروجی آن معلوم شده‌است . البته توجه نمائید که حرفی درخصوص منطقِ اجراکننده‌ی این توابع تیتر نشده است .
به عنوان مثال در شرایطی‌که Math . sqrt را در کنسول تایپ فرمائید ( سوای اجرا کردن تابع ) , ƒ sqrt ( ) { [native code] } را تحت عنوان خروجی اخذ میکنید . ماهیت یک API بدین صورت است . فرقی نمی کند API یک سیستم‌عامل یا این که اینترنت را فراخوانی فرمایید , اصول تغییری نمیکنند .
در شرایطی که در رابطه API اینترنت چیزی نمی‌دانید :

مثال‌هایی مبنا از مورد ها استفاده‌ی API
میتوانید با به کار گیری از تولید ها عرضه‌کنندگان پر اسم و رسم API , شغل های متعددی انجام دهید . برای مثال Google Maps API را در حیث بگیرید . اکثر زمان ها از داده‌های Real - time Mapping یا این که Traffic Signals برای داشتن تجربه‌ی کاربری خوبتر به کار گیری می‌گردد . مثالی دیگر , Twitter API است که می‌توان با استعمال از آن توئیت‌های خاصی را غربال کرد و نمایش بخشید .
اکنون به APIهای اینترنت میپردازیم و مورد ها استفاده‌ی مختص آنان‌را تیتر می کنیم . اعتنا فرمائید که از Postman در مثال‌هایمان به کار گیری خوا هیم کرد . اگر چه این Rest Client محدود به محیط اینترنت است , البته میتوانید ابزارهای این‌چنینی را برای محیط‌های دیگر هم پیدا فرمایید . بد نیست که پیشین از آغاز به کار , مقداری راجع‌به ابزارهای جانور در محیط موردنظرتان تحقیق نمائید
amin بازدید : 23 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات (0)

Electron یک کادر ورک نوشته گشوده است که به وسیله GitHub بسط داده شده و حفظ می شود . این قاب ورک برای برنامه نویسی های دسکتاپ پلت فرم متقابل با جاوا اسکریپت , HTML و CSS مورد به کار گیری قرار می‌گیرد . Electron اذن می‌دهد تا توسعه و گسترش برنامه های کاربردی GUI دسکتاپ با استعمال از اجزای کد زدن جلو و عقب در بالا برای برنامه های کاربردی اینترنت توسعه و گسترش پیدا نماید . از Node js برای کد نویسی Backend و از Chromium برای ساخت ظواهر به کارگیری می شود .
سهل خیس از چیزی که شما می‌پندارید
در‌حالتی که شما می‌توانید یک وبسایت را تولید نمایید , با به کارگیری از این قاب ورک قدرتمند خواهید بود برنامه دسکتاپ آن را هم ساخت نمایید . Electron یک چارچوب برای ساخت برنامه های مستقر با تکنولوژی های اینترنت مثل جاوا اسکریپت , HTML و CSS است . این کادر ورک از قطعات برنامه دشوار نگهداری می نماید تا بتوانید بر روی هسته برنامه خویش متمرکز گردید .
شاخص های برتر
فناوری های اینترنت
Electron از Node js و Chromium به کارگیری می نماید , بدین ترتیب شما می تواندی برنامه های خویش را با به کار گیری از JavaScript , HTML و CSS تولید نمایید .
نوشته گشوده
Electron یک کادر ورک نوشته گشوده است که به وسیله GitHub و یک جامعه فعال از همیاران پشتیبانی می شود .
کراس پلت فرم
Electron یک کراس پلت فرم است و نرم افزار هایی که از این کادر ورک استعمال می نمایند امکان ساخت و اجرا در سه سیستم دلیل Mac , ویندوز و لینوکس را دارا هستند . از این قاب ورک می توان در هر یک از این سیستم کارداران بهره مند شد .
برنامه های درست شده با Electron
با به کارگیری از Electron تولید یک برنامه دسکتاپ برای کمپانی یا این که ایده شما راحت است . این قاب ورک در صدر برای ویرایشگر GitHub Atom بسط یافت بعد از آن برای تولید برنامه های کاربردی توسط شرکت هایی مانند مایکروسافت، فیس بوک، Slack و Docker مورد استفاده قرار گرفت. از فریم ورک الکترون در ساخت برنامه های مختلفی مثل Skype، GitHub Desktop، Hyper، Kap، Stack، Wordpress.com و Visual Studio Code استفاده شده است.
amin بازدید : 30 یکشنبه 10 آذر 1398 نظرات (0)
مرورگر کروم بلاخره جای وب اکسپلورر را درصدر گرفت با به عبارتی خلل مستمر
همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت عاقبت در ویندوز 10 , مرورگر اچ را جایگزین وب اکسپلورر نموده است . در همین ارتباط روز جاری آمار مطرح شده از طرف موسسه StatCounter نشان می دهد که سهم گوگل کروم در بازار مرورگرهای اینترنتی از وب اکسپلورر پیشی گرفته است .
بر این پایه گوگل کروم در چهارمی سال نشر , اکنون توانسته کنیه محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی را از وب اکسپلورر سلب و به اسم خویش ثبت کند .
به نقل از NetMarketShare , حدود 41 . 66 درصد از یوزرها پی سی های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ترجیح می دهند از مرورگر کروم برای وبگردی به کارگیری کنند و این در حالی است که سهم وب اکسپلورر در‌این بازار به تحت 41 . 35 درصد افت نموده است .

اما بر پایه ی آمار مطرح شده از سمت موسسه StatCounter , هم‌اکنون 60 درصد بازار مرورگرهای دنیا در اختیار گوگل کروم قرار داشته و مرورگر بازنشسته مایکروسافت هم کماکان بر 13 . 25 درصد از این بازار احاطه داراست . ناگفته نماند که اگر‌چه تفاوت فاحشی دربین آمار مطرح شده از سمت این دو مبداء مشاهده می شود , با این وجود هر دو آن ها بر افت سهم وب اکسپلورر تأکید می کنند .
ولی به حیث می رسد مرورگر نو نفس مایکروسافت اچ هم از موقعیت مناسبی فایده نمی‌برد به نحوی که NetMarketShare ’ s معتقد است این مرورگر بر 4 . 39 درصد بازار مرورگرها اشراف داراست . اما محققین StatCounter و Quantcast هم بر این عقیده‌اند که یوزرها بعداز او‌لین تجربه وبگردی بوسیله مرورگر اج , آن را برای مدام به دست بیماری آلزایمر می‌سپارند . البته دیدنی مورد این است که از خلل به کارگیری بیش تر از حد از رم سختی می‌برد و سبب ساز نارضایتی یوزرها شده‌است و گوگل با هر به روز نتوانسته این اختلال را حل نماید و یوزرها خویش را راضی نماید البته توانسته با همین آپدیت های منظم توانسته کاربران بیشتری به سوی خود جذب کند و اینترنت اکسپلورر را پشت سر بگذارد و باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چه عملی برای جبران خسارت انجام می دهد.
amin بازدید : 26 جمعه 08 آذر 1398 نظرات (0)
 
امروزه شبکه کردن کامپیوترها به یک کدام از نیازهای کلیدی موسسات و ارگانهای بزرگ و کوچک تبدیل شده‌است , فرقی نمی‌کند چه شرکتی با چه مسئله فعالیتی باشد , یک سوله ایجاد اسباب و اثاث بهداشتی یا این که یک دفتر کار حقوقی و وکالت! یک اداره مدنی یا این که یک کمپانی سری نو تاسیس! اینک همگی موسسات و سازمانها مجبورند برای کارها سرازیر و اداری روزمره شان از رایانه همراه استعمال کنند و هر شرکتی که بیش تر از یک رایانه داشته باشد این نیاز را حتما خواهد داشت که داده ها موردنیاز و حساس کمپانی را در میان این کامپیوترها به اشتراک بگذارد تا هر کاربری با هر کامپیوتری در محیط عمل اداری بتواند در اسرع وقت به داده ها ما یحتاج دسترسی داشته باشد .
این نیاز یعنی به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی و داده های مایحتاج صرفا از روش شبکه کردن تمام کامپیوترهای مو جود در کمپانی و اتصال آنان امکانپذیر است . پس نسبتاً تمام شرکتها و سازمانها به فردی نیاز دارا هستند که بتواند این شبکه را فعال سازی کند .
ولی کار به اینجا تمتم نمیشود زیرا فعال‌ساز‌ی شبکه استارت این مراحل است و شرکتی که کامپیوترهای خویش را بوسیله شبکه بهم متصل میکند به مرور زمان به سرویس ها دیگری هم نیازمند خواهد شد! بعداز فعال‌سازی شبکه این مجموعه شرکتهای نیاز به متخصصی خواهند داشت که بتواند این شبکه را پشتیبانی نموده و در صورت پیدایش هر مشکلی در اسرع وقت آن را برطرف کند! زمانی این کامپیوترها به وب وصل شوند این شبکه داخلی به وسیع ترین شبکه جهانی یعنی وب متصل شده و نیاز و گرفتاری جدیدی ساخت می توان به اسم امنیت! این مجموعه شرکتهای به کسی نیاز خواهند داشت که علاوه بر توان رفع مشکلات شبکه بتواند امنیت داده ها و داده هایی که در‌این شبکه به اشتراک نهاده شده را تامین نماید.
amin بازدید : 100 دوشنبه 04 آذر 1398 نظرات (0)

این گویش که بخشی از لهجه های سمت سرور ( server side ) قرار میگیرد و در اصل یک لهجه کد نویسی شی گرا میباشد , یکی دوستداشتنی ترین گویش های کد نوشتن در میان برنامه نویسان می‌باشد . به دلیل آنکه کاربرد کلیدی آن در پباده سازی و گسترش ی صفحه های اینترنت و تبدیل صفحه ها یک وب سایت از شرایط استاتیک به داینامیک است و به اصطلاح به صفحه های وبسایت شما روح و پویایی می‌بخشد . گویش کد نویسی PHP در سال ۱۹۹۵ و به دست راسموس لردوف صورت گرفته است و تا اکنون هم بوسیله مجموعه گویش کد زدن PHP در اکنون بسط و توسعه و گسترش میباشد .
خواسته از طرف سرور بودن لهجه ساخت برنامه PHP این است که خلاف لهجه های HTML و JavaScript که به وسیله مرورگر های باطن رایانه همراه ها اجرا میگردند , این لهجه بایستی به وسیله رایانه سرور اجرا شود و خروجی آن در مرورگر ها نمایش داده می شود . این گویش نسبتاً بر روی همگی سیستم دلیل های جهان قابل انجام میباشد از این رو برای برنامه نویسان محدودیت متعددی تولید نمیکند . فعلا اکثر اوقات وب سایت های عالم و بخش اعظمی از موسسه ها و خدمت های پایین اینترنت بزرگ نظیر facebook , ویکی‌پدیا , یاهو , وردپرس , جوملا و … بر مبنا گویش ساخت برنامه PHP تشکیل‌شده گردیده اند و همین قضیه نشان دهنده تکامل و پیشرفتگی این لهجه کد نویسی می‌باشد .
amin بازدید : 31 چهارشنبه 22 آبان 1398 نظرات (0)
 

1 . نوشتن کد فارغ از برنامه‌ریزی
به طور کلی , نوشتن محتوا کیفیت عالی با کیفیت , نمی‌تواند به راحتی تولید شود . این کار نیاز به فکر و پژوهش ظریف دارااست . برنامه‌های کیفیت عالی , استثنایی نیستند . نوشتن برنامه‌های کیفیت خوب روندی با جریان ذیل دارااست :
اندیشه , تحقیق , طرح , نوشتن , تصدیق , تصحیح .
متاسفانه هیچ میزان اندازه‌گیری خیر و خوبی برای این مورد ها نیست . شما می بایست عادتی را برای خویش ساخت فرمائید تا مدام از روش آن میزان کافی این فعالیت‌ها را انجام دهید .
یکی بزرگ‌ترین اشتباهاتی که یک برنامه‌نویس تازه کار میتواند انجام دهد , آغاز به کدنویسی سوای هیچ تحقیق و تفکری است .
به برنامه‌نویسی تحت عنوان نوشتن چند خط کد نگاه نکنید . برنامه‌نویسی خلاقیت بر طبق منطق است که نیاز به رشد داراست .
ولی به خاطر داشته باشید که به برنامه خویش تحت عنوان یک طرح بی نقص نگاه نکنید . این کارایی در دنیای برنامه‌نویسی نیست . طوری به برنامه نگاه فرمایید که بتوانید آن را با طرح و منطقی صحیح استارت فرمائید . حقیقت این است که برنامه شما تغییر‌و تحول مینماید , البته آنچه که عالی است این است که‌این کار شما‌را بدون چاره می‌سازد تا ساختارهایی را تولید نمائید که سبب ساز به عینه بیشتر در کد شما می گردد . برنامه‌ریزی بیشتراز حد اتلاف وقت است .
2 . نبود اهمیت کیفیت کد
در‌حالتی که قرار باشد تنها روی یک جنبه از کدی که نوشتید تمرکز فرمائید , بایستی خوانایی آن باشد . کد مبهم مانند آشغال است . چه بسا قابل بازیافت نیست .
هیچ وقت اهمیت کیفیت کد را نادیده نگیرید . به کدنویسی تحت عنوان راهی برای رابطه پیاده‌سازی‌ها نگاه نمائید . کار اساسی شما تحت عنوان یک برنامه‌نویس ساخت ارتباطی واضح و روشن در هر قسمتی که بر روی آن کار می کنید است .
یکی مواقعی که می بایست رعایت فرمایید جلوگیری از نوشتن خطوط کد طولانی است . تلاوت چیزی که بالاتر از 80 کاراکتر باشد خیلی طاقت فرسا است .
amin بازدید : 28 دوشنبه 20 آبان 1398 نظرات (0)

اجازه دهید برای این که پایبند این مقاله گردید این قضیه را با یک نمونه بی آلایش پیش ببریم . فرض میکنیم که شما با لهجه php یک فرم نام نویسی پباده سازی نموده اید . می‌تواند هر فرم ثبت نامی باشد!
درحال حاضر استفاده کننده بایستی برای ورود به بخش متبوع این فرم را مالامال و ارسال نماید بدین ترتیب نیاز به محل ورود از سمت استفاده کننده است . اینجا مفهوم ظریف محل ورود های غیر مجاز معین می شود . در لحاظ داشته باشید که مراد از خودداری از تایپ حروف غیر مجاز در محل ورود های PHP این است که ما قوانینی مهیا سازیم تا استفاده کننده صرفا بتواند اعداد و ارقام از 0 تا 9 و حروف را وارد کند و به نوعی به سراغ کدهای مخرب و غیر استاندارد نرود .
صحیح حدس زدید! در واقع انگیزه دارای اهمیت بدین صورت است که Input مقاوم شود تا قابلیت و امکان ارسال کدهای بیهوده درسمت ما به دستکم رسد . چطور چنین چیزی ممکن است؟ با ما همراه باشید .
روش دوری از تایپ حروف غیر مجاز در محل ورود های PHP
یکی از طریق هایی که برای دوری از تایپ حروف غیر مجاز در محل ورود ها PHP دیده میشود به کار گیری از تابع فانکشن است که اما به گویش درست خیس function گفته می شود . می‌دانیم که‌این تابع می بایست با یک المان همراه باشد که شایسته ترین المان برای پرهیز از تایپ حروف غیر مجاز در محل ورود ها PHP , ckeckStirng است . همان گونه که از اسمش پیداست ابزاری که قرار است string را تحلیل نماید . فراوان بی آلایش است .
amin بازدید : 27 جمعه 17 آبان 1398 نظرات (0)


لهجه ساخت برنامه D به صورت پیشفرض برای توسعه و گسترش اینترنت و نرم افزار های گوشی خواهد بود
قابلیت و امکان ایجاد کد گویش کد نوشتن D که به صورت استاتیک است این لهجه را تبدیل به یک آیتم ایده آل برای پیاده سازی یک کد شالوده می نماید که از سوی بقیه گویش های کد نویسی و یا این که محیط های دیگر فراخوانی شود ( دقیقا مثل پایتون , جاوا , گویش کد نوشتن R و . . . ) . به صورت سنتی این کار با به کارگیری از انتخاب ساختار اطلاعات , RPC که در یک لهجه تعریف اینترفیس ( IDL ) فراخوانی می شود و بعد به گویش هایی که آن را پشتیبانی می نمایند ترجمه می شود و یک پروتکل مطلوب برای این کار انجام می شود .
با استعمال از این گویش کد زدن هیچ یک از موردها بالا مایحتاج نیست . یک فرد میتواند یک کد مطلوب را به گویش D مهیا نماید و کتابخانه هایی که برای این کار وجود دارا‌هستند به صورت خودکار ورژن ترجمه شده و قابل فراخوانی این کد را برای بقیه گویش های کد نوشتن و محیط های دیگر مهیا می نمایند . از آن جایی که نوشتن کدهای متعدد در گویش D راحت خیس است و سرعت بالا خیس اجرا می شود این مورد از تمامی نظر می‌تواند اثرگذار واقع شود .
امنیت حافظه برای گویش ساخت برنامه D
Atila معتقد است که لهجه کد نویسی D یک لهجه کد نویسی سیستمی است که دارنده گونه داده و پوینترها هست که یاد آن دارنده امنیت متعددی نیست . وی معتقد است که‌این گویش در اکنون امن خیس کردن خاطر خویش است البته هنوز نیز نقطه ضعف هایی داراست که همت آن را زیر تاثیر قرار می دهند .
amin بازدید : 17 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

شرکت های بخش اعظمی در جهان هستند که علم شبکه به تولید ها آنان وابسطه بوده و همان پباده سازی و پیاده سازی گونه های شبکه ها سوای استعمال از تولیدات این موسسه موسسه ها قابلیت پذیر نیست .
کمپانی قابل انعطاف افزاری مایکروسافت و کمپانی مشقت بار افزاری سیسکو متولیان گونه های علم و مباحث تخصصی شبکه هستند و افرادی که میخواهند در حوزه IT به صورت کلی و خیر تنها شبکه علم فناوری های روز جهان را بیاموزند حتما می بایست بر روی محصول ها این دو شرکت مسلط باشند .
کمپانی مایکروسافت و سیسکو برای طرفداران به حوزه IT , کارشناسان شبکه , دانشجو ها انفورماتیک , مدیران IT و پشتوانه کنندگان و نگهدارندگان شبکه زمان های آموزشی را در عالم ارائه داده اند که با آموزش این عصر ها می توان در زیمنه پباده سازی , مشورت و محافظت و پشتیبانی سرویس ها شبکه و دیتا سنتر وارد میدان کاری شده و به صورت تخصصی در این مورد عمل نمود .
او‌لین عصر تحت عنوان پیش نیاز هرنوع علم شبکه ای که مورد تایید هر دو شرکت مایکروسافت و سیسکو است , یاد گیری و یادگرفتن علم ابتدایی شبکه به عنوان network+ است که در آن با تعاریف تخصصی و جزئیات شبکه آشنا می‌شوید و میتوانید پس از به پایان رساندن زمان شبکه پلاس وارد زمان های تخصصی خیس گردید .
آن‌گاه با گذراندن عصر های شبکه مایکروسافت MCSE که متشکل از 5 ذیل گروه تخصصی هست میتوانید همه علم شبکه های مایکروسافتی را که امروزه در برگیرنده تمام دیتاسنتر های سازمانی عالم هست را به صورت تخصصی فرا بگیرید و علم شبکه را مسلط گردید . در واقع عصر های شبکه مایکروسافت شما‌را به سطحی از شبکه میرساند که در صورتی‌که در آن مسلط گردید میتوانید در پیاده سازی اشکال شبکه های مایکروسافتی و محافظت و پشتیبانی انواع خدمات شبکه در سطح سرور و کاربر فعالیت نمایید

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 870
  • بازدید کلی : 3,379