loading...
مجله آموزشی برنامه نویسی برای بازار کار
amin بازدید : 24 شنبه 11 آبان 1398 نظرات (0)

 زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که کاربرد اصلی آن، در پیاده سازی وب سایت های دینامیکی (پویا) است. عبارت PHP در ابتدا مخفف Personal Home Page (صفحه خانگی شخصی) بود که بعدها، با یک مخفف سازی مجدد، به صورت PHP: Hypertext Processor تبدیل شد تا مفهوم جامع تری را شامل شود.

این زبان برنامه نویسی در سال ۱۹۹۴ توسط راسموس لردورف (Rasmus Lerdorf) و به صورت یک سری توابع کتابخانه ای با زبان C پیاده سازی شد. در فاصله کوتاهی، نسخه دوم PHP نیز توسط لردورف ارائه گردید. البته تا آن زمان، به زحمت می شد عنوان «زبان برنامه نویسی» را برای PHP استفاده کرد. اما در سال ۱۹۹۷، این زبان برنامه نویسی به شدت متحول شد. دو نفر به نام های زیو سوراسکی (Zeev Suraski) و اندی گاتمنز (Andy Gutmans) هسته اصلی PHP را بازنویسی کردند و به این ترتیب نسخه سوم PHP متولد شد.

بازنویسی هسته PHP و ایجاد موتور پردازشی زند (Zend Engine) تحول بزرگی را در مسیر و تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP ایجاد کرد، و در طی ۱۰ سال، این زبان برنامه نویسی، تبدیل به مهم ترین ابزار برای پیاده سازی پروژه های وب دینامیکی شد.

در کنار پیاده سازی بسیاری از پروژه های سفارشی با استفاده از PHP، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوای متن باز و عمومی، توسط PHP پیاده سازی شده اند، که در ادامه فهرستی از آن ها آمده است:

  • وردپرس یا WordPress (پرکاربردترین و رایج ترین سیستم مدیریت محتوای جهان)
  • جوملا یا Joomla (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
  • دروپال یا Drupal (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
  • اوپن کارت یا OpenCart (یک سیستم فروشگاه ساز قوی و ساده)
  • پرستاشاپ یا PrestaShop (یک سیستم فروشگاه ساز قوی)
  • مدیاویکی یا MediaWiki (سیستم مدیریت محتوای ویکی پدیا و سایت های مشابه)
  • مجنتو یا Magento (یکی از قوی ترین سیستم های فروشگاه ساز)
  • وی بولتن یا vBulletin (پر کاربردترین سیستم انجمن ساز یا فوریوم)

زبان برنامه نویسی PHP از نظر گرامر و شیوه پیاده سازی، تحت تاثیر زبان های برنامه نویسی سی (C)، سی پلاس پلاس (C++‎)، جاوا (Java) و پرل (Perl) بوده است. البته سخت گیری های رایج و موجود در زبان های کامپایلری، در زبان برنامه نویسی PHP بسیار کم رنگ تر هستند و برنامه نویسی با PHP بسیار ساده و آسان است.

amin بازدید : 34 پنجشنبه 09 آبان 1398 نظرات (0)
برنامه جاه طلبانه فنلاند برای فراگیری هوش تصنعی به تمام اشخاص
در دوران ابر توان های فناوری هوش تصنعی و مصنوعی و حضور کشورهایی مثل ایالات متحده و چین جایی برای عرض‌اندام کشوری مثل فنلاند به دیده نمی‌خورد براین اساس کشورهای حوزه اسکاندیناوی شیوه مختلفی را در پیش گرفته اند . این بحران جاه طلبانه فراگیری هوش تصنعی و مصنوعی به 1 درصد از جمعیت مرزوبوم یا این که همان دیگر , 55 هزار نفر است . تمام این نقشه درواقع برنامه ای است که بر طبق آن فنلاند تبدیل به کشوری با توان رهبری در اعمال و به کارگیری از فناوری خواهد شد .
به شهروندان یک زمان آنلاین ارائه خواهد شد که اصول آن برای کسانی که تخصصی در فناوری و کد نوشتن ندارند پباده سازی شده‌است . فعلا دولت فنلاند در هم اکنون اجرای این طرح در تراز ملی است . از میانه دسامبر حدود قریه هزار و پانصد نفر که چهار هزار نفر از آن ها بیرون از مرزهای فنلاند بودند از این زمان فارغ التحصیل شدند . بیشتراز 250 کمپانی فنلاندی نیز وفادار گردیده اند که تمام یا این که جزء نیروهای انسانی خودشان را در چنین عصر هایی کمپانی دهند .
در بطن چنین فشاری که برای ارتقاء مهارت های کارگران فنلاندی صورت می‌گیرد تلاشی نیز برای تولید یک دموکراسی آگاهانه خیس پنهان است . این به عبارتی هدفی است که تیمو رووس Teemu Roos , متفکر و استادیار علم ها رایانه همراه در دانشکده هلسینکی برای آغاز این پروژه آن را در رمز می پروراند . وی می خواست رای دهندگان را راجع به اهمیت سپرده گذاری در فناوری و بخصوص هوش تصنعی و مصنوعی با خبر نماید .
این یک راهکار بی سابقه برای تقابل با مشکلی است که کشورهای سراسر دنیا با آن روبرو هستند : فهم ناکافی عامه مردم از فناوری که بسط آن می بایست بوسیله دولت با توجه و احتیاط صورت بپذیرد . بصورت یگانه در آمریکا ایالات متحده بر پایه ی تحقیقی که به وسیلهمرکز مدیریت AI در دانشگاه آکسفورد انجام و نتایج آن هفته گذشته منتشر شد بسیاری از آمریکایی ها با ماهیت و میزان شیوع هوش مصنوعی آشنا نیستند. (همان فناوری که در ساده ترین حالتش وقتی فیسبوک بصورت خودکار آنها را بر روی عکسی تگ می کند یا از موتور پیشنهادی نتفلیکس برای تماشای فیلم و سریال استفاده می کنند به آنها کمک می کند.)
amin بازدید : 37 سه شنبه 07 آبان 1398 نظرات (0)

این کتاب آموزشی که با اسم “ جاوا به لهجه فوق العاده معمولی ” و به خودکار هادی آفریدگار پناه است , با انگیزه ارتقای تراز علمی گویش جاوا فی مابین برنامه نویسان اهل ایران مطرح شده شده‌است چون لهجه جاوا با سرعت متعددی در اکنون ترقی و توسعه و گسترش است و روز آپ دیت بر تعداد دوستداران بدین گویش افزوده می شود . تعداد برنامه نویسانی که با لهجه جاوا کار می نمایند , به مراتب بیشتر از تعداد برنامه نویسانی است که با بقیه گویش ها کار می نمایند و علت آن نیز خصوصیت های فوق العاده لهجه جاوا همچون امنیت و توان میباشد . در کنار این مسئله شاهد ترویج گسترده ی گوشی تلفن های هوشمند فی مابین کل مردمان عالم هستیم که بیشتر این تلفن همراه های هوشمند از سیستم برهان اندروید استعمال می نمایند , می بایست دقت داشت که بخش رابط کاربری سیستم دلیل دوست داستنی اندروید با به کار گیری از گویش جاوا درج شده شده‌است و برنامه های اندرویدی می‌توانند برای رابطه برقرار کردن با قسمت های زیرین این سیستم ادله از کتابخانه های مو جود در جاوا منفعت ببرند . همینطور به مراد نوشتن برنامه های کاربردی برای این سیستم برهان می بایست از گویش کد زدن جاوا استعمال کنیم .
نکته ایی که بایستی بدانید این است که برای کار با دیتابیس هایی نظیر دیتابیس Oracle حتما بایستی به میزان واجب لهجه کد زدن جاوا را بلد باشید , در غیر این صورت نمی توانید از آنان به صورت مطلوب به کار گیری نمائید . برنامه نویسان و توسعه و گسترش دهندگان می‌توانند با به کار گیری از گویش کد نویسی جاوا برای سیستم دلیل های اندروید , لینوکس و ویندوز برنامه های کاربردی بنویسند . تالیف کننده این کتاب آن را به زبانی معمولی و قابل شعور متن است تا خوانندگانی که در مرحله مقدماتی میباشند با مطالعه این کتاب آموزشی مرحله به مرحله ترقی
amin بازدید : 25 یکشنبه 05 آبان 1398 نظرات (0)
 
1 - دنبال یادگیری کلیه چیز آن نیز یکجا نباشید
خیلی مراقب باشید که درین دام گرفتار نشوید , شما نیاز نیست برای ماهر شدن در مسئله کد زدن تمامی چیز را بیاموزید , چنین چیزی قابلیت و امکان ندارد , خیلی عالی است که در زمینه‌ی چیز های متعددی داده ها داشته باشید , ولی لطفا تلاش نکنید در کلیه ی آنان ماهر گردید , یادگرفتن هایی را نیز که دنبال میکنید همت فرمایید کوتاه باشد و در آن به صورت عمقی به یک مقاله پرداخته باشد . این نکته ای است که خویش اینجانب بعداز سالها زمانی آن را رعایت کردم توانستم در کد نوشتن پرورش کنم , در واقع مهم‌ترین چیزی که شما می بایست بیاموزید این است که بتوانید مساله را حل فرمائید خیر این که تنها لهجه ها و ابزار های متعدد کد نویسی را بلد باشید و ندانید که کجا بایستی از آنان به کارگیری نمایید . لطفا خیلی به‌این زمینه توجه نمایید .
2 - غلط ها نمک کد نوشتن می باشند
این قضیه را بدانید که هر چقدر در کد زدن ترقی نمایید به باگ ( خطاهایی که هنگام ساختن یک برنامه بوجود میایند ) های بزرگتری برمی خورید , نگذارید باگ ها و مشکلات شما رو نا آرزو نماید , در ازای این ها را علامت ی نیکی بدانید , زیرا باگ های بیشتر یعنی این‌که شما در اکنون بزرگتر شدن در این خصوص می باشید , چنانچه برنامه هایی بنویسید که فارغ از باگ باشند یعنی این که شما از پیشین آن مساله را بلد بودید و چیز تازه یاد نگرفتید , در قبال هر باگ جدیدی که با آن برخورید می‌کنید منجر میشود خیلی چیزها بیاموزید و تجربه شمارا فراتر برنده شود , این را به یاد داشته باشید همان گونه که باگ های ساخت برنامه بی غایت میباشند
amin بازدید : 27 جمعه 03 آبان 1398 نظرات (0)

این سوال را بخش اعظمی از کسانی که می‌خواهند یک وب سایت ساخت نمایند , میپرسند . جواب بدین سوال بستگی بدین داراست که چه نیازها و انتظاراتی از هاست خویش دارید؟
هاست‌های مجانی درصورتی که کار شما یک کار تفننی و [فعلا] غیرجدی است , پیشنهاد میکنم پول خویش را هدر ندهید . هاست‌های بدون پول هریک محدودیت مختص خویش را دارا‌هستند ( بعضا محدودیت در حجم کل و بعضا محدودیت در حجم یک پوشه و . . . ) ولی اکثری از آنان برای نصب یک بلاگ وردپرسی یا این که یک فاروم ( انجمن رای زنی ) مطلوب می‌باشند . در شرایطی که یک استفاده کننده مبتدی و تازه کار باشید , گیگفا یک مثال عالی برای استارت است و در صورتی‌که نیز حرفه‌ای می‌باشید , سه گیگابایت فضای مجانی از سرور حرفه‌ای rhcloud سرورهای دارای اعتبار ردهت آغاز نیکی برای شما خواهد بود . در هاست‌های بدون‌پول , هزینه هاست که بدون‌پول است . راجع به دامنه نیز تمام هاست‌های بدون پول , یک زیردامنه در اختیار شما قرار میدهند تا شما ناچار نباشید هزینه دامنه را بپردازید . ولی در صورتیکه دامنه خودتان را پیش از این ثبت کردید و میخواهید از ابتدا تحت عنوان یک مارک عمل نمائید , گشوده نیز بخش اعظمی از هاست‌های مجانی ( از جمله دو خدمت اشاره شده در صدر ) این قابلیت و امکان را به شما می دهند که از دامنه مخصوص خویش به کار گیری فرمائید . اکثری از اشخاص , ایده‌ای در ذهن دارا‌هستند و تصور می نمایند که ایده‌شان فراوان عالی‌ست و بعداز دو سه ماه , روزی صد هزار تماشاچی خواهد داشت ( ! ) و با توکل به همین تصورات , مبادرت به تنظیم یک هاست گرانقیمت مینمایند و بعد از مدتی سرخورده میشوند زیرا سایت‌شان آن آمار فرضی را نداشته و آن‌ها پول خویش را به هدر داده‌اند . اینجانب به کلیه دوستانی که قصد دارا‌هستند سایتی را شروع بزنند که درخصوص آتی آن مطمئن نیستند و تصمیم محکمی برای توکل بر آن ندارند , پیشنهاد می کنم که هاست بدون پول استعمال نمایند .طبعا

اگر پس از گذشت چند ماه مشاهده کردید که تصورات و تخمین‌های شما درست از آب درآمده است و سایت شما قابل سرمایه گذاری است، می‌توانید در عرض چند دقیقه به یک سرور و هاست گران‌تر و با کیفیت بالاتر مهاجرت کنید.



amin بازدید : 195 چهارشنبه 01 آبان 1398 نظرات (0)

علاوه بر مورد به کارگیری آنلاین که بیشتر برای یادگرفتن اثرگذار است تا کدنویسی عملی , تارنما رسمی‌ گویش کوتلین ( https : //kotlinlang . org/ ) چهار آیتم محلی را برای توسعه و گسترش به وسیله کوتلین ( Kotlin ) ارائه نموده است .
IntelliJ IDEA Community Edition ( مجانی ) و Ultimate ( نیاز به ثبت‌نام ) هر دو به وسیله افزونه کوتلین عرضه میگردند . Android Studio که یک ذیل گروه بدون‌پول از IntelliJ IDEA است و برای توسعه و گسترش اندروید در لحاظ گرفته‌شده , از ورژن 3 . 0 با افزونه کوتلین ( Kotlin ) عرضه‌شده است . در صورت لزوم می توانید این افزونه را روی یک ورژن قدیمی‌تر نصب نمایید . در شرایطی که Eclipse محیط بسط یک پارچه شما است , میتوانید افزونه کوتلین ( Kotlin ) را به Eclipse طولانی تر نمائید . درصورتی‌که تازه‌کار میباشید ما به شما Eclipse را سفارش نمی‌کنیم , چون فرا گرفتن آن می تواند ایراد باشد .
مطابق با سیستم کاربردی , کامپایلر خط امر kotlinc را می‌توان به یک سری روش گوناگون نصب کرد .
در صورتی‌که از IntelliJ IDEA , Android Studio یا این که Eclipse به همراه افزونه کوتلین استعمال می کنید , به نصب آن نیازی ندارید و در حالتی که بایستی آن را نصب نمایید که میخواهید از یک ویرایشگر دیگر یا این که ابزارهای ساخت خط امر جاوا مانند Gradle , Maven یا این که Ant به کارگیری فرمایید . پس از نصب کامپایلر کوتلین می توانید از آن برای ساخت فایل‎های JAR سازگار با جاوا به کار گیری فرمائید . همینطور برای بقیه ویرایشگرهای مشهور از جمله Visual Studio Code و Sublime Text هم پلاگین‎های مفیدی موجود است . علاوه بر این , یک افزونه کوتلین تکمیل‌کننده کد ( IntelliSense ) هم برای Visual Studio Code موجود است .
amin بازدید : 53 شنبه 27 مهر 1398 نظرات (0)

تا به‌ حالا به‌این مسئله تاءمل کرده ‌اید که دنیا فارغ از تلفن همراه های هوشمند چه گونه خواهد بود؟ تصور دنیای مدرن فارغ از تلفن همراه های هوشمند برای ما کار چندان بی آلایش ای نخواهد بود . چون میزان به کارگیری از تلفن همراه های هوشمند در بین مردمان بیش تر از پیش در هم اکنون ارتقا است و مردمان روز آپدیت به آن‌ها متعلق خیس می‌شوند . امروزه نسبتاً کلیه یوزرها برای رفع نیازهای روزمره خویش , از تلفن همراه های هوشمند به کارگیری می نمایند . این نیازها کوچکترین و معمول ترین شغل های اشخاص را نیز دربرگیرنده میشوند . از جمله خرید کردن , خواهش آژانس , برقراری رابطه , انجام کارها مالی و . . . . .

براین اساس با ظهور موبایل های هوشمند مخصوصا تلفن همراه های بر پایه ی سیستم ادله اندروید , بازاری تازه و بزرگ برای برنامه نویسان و گسترش دهندگان تولید شد . به ندرت با ارتقاء کاربرد این دستگاه ها میان مردمان و شم نیاز به قابل انعطاف افزارهای گوناگون , بازار نرم افزار های گوشی روز آپ دیت گسترده خیس شد و زیاد رونق گرفت . بر این اصل ساخت برنامه نرم افزار های موبایلی به یکی‌از دوست داستنی ترین و پردرآمدترین شاخه های کد زدن تبدیل شود . تا به امروز سیستم دلیل های متمایز مثل Symbian , BadaOs و . . . برای تلفن همراه های گوشی بیان شده گردیده اند , البته نتوانستند در عرصه رقابت با سیستم دلیل های دیگر تداوم بیاورند .

سیستم دلیل اندروید طی سال هایی که از تولدش می گذرد توانسته است از تمام رقبای خویش درین عرصه پیشی گیرد . این سیستم دلیل به پرکاربردترین و دوست داستنی ترین سیستم ادله تلفن همراه های هوشمند تبدیل شده‌است . امروزه اندروید توانسته است بیشتراز 73 درصد از بازار سیستم استدلال های تلفن همراه هوشمند را در اختیار خویش درآورد . سیستم ادله iOS با کسب حدود 17 درصد از این بازار در درحال حاضر تعقیب اندروید است . اگر سایر دستگاه های همراه مانند تبلت، گجت های هوشمند و... را به این آمار اضافه کنیم، اختلاف این دو سیستم عامل بسیار بیشتر خواهد شد. بر این اساس اندروید توانسته است به عنوان فراگیرترین سیستم عامل گوشی های هوشمند، تبلت ها، گجت ها و... شناخته شود.
amin بازدید : 39 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

اموزش asp

در فراگیری بدون‌پول Asp . Net بی نقص توضیح داده میشه که asp . net چیه و به طور کلی ای‌اس‌پی‌دات‌نت ( به‌انگلیسی : ASP . NET ) یک چارچوب کاربردی Web است که به وسیله کمپانی مایکروسافت عرضه شده تا برنامه نویسان بتوانند برای ساخت سایت‌های Web و برنامه‌های Web پویا وسرویس‌های Web پویا وسرویس‌های Web XML از آن استعمال نمایند . این جزء زیرساخت . NET مایکروسافت و جانشینی برای تکنولوژی صفحه های خدمت دهنده فعال ( ASP ) است . ASP بر اساس زبان‌های مشترک در اکنون اجرا است که به برنامه نویسان اذن می دهد کدهای ASP را با استعمال از هر لهجه Framework . NET بنویسند .

Asp یک ابزار توانمند برای ساخت صفحه های اینترنت پویا و تعاملی است , یک فولدر asp قادر است دربرگیرنده نوشته , برچسبهای html و اسکریپت ها باشد . اسکریپت های یک فولدر asp بر روی سرور اجرا می شوند .

♦ آنچه شما بایستی اینک بدانید

پیشین از پیگیری کردن شما بایستی ادراک اساس ای از مورد ها ذیل داشته باشید :

HTML / XHTML
یک گویش کد نوشتن نظیر جاوا اسکریپت و یا این که از VBScript

ASP چیست؟

ASP مخفف Active Server Pages ( صفحه های فعال سرور ) می‌باشد
ASP یک فناوری مایکروسافت است
ASP طرحی است که درون IIS اجرا میشود
IIS مخفف Internet Information Services ( سرویس ها داده ها اینترنتی ) هست
IIS همینطور جزو ویندوز NT 4 . 0 Option Pack ( بسته از روی میل ) است
Option Pack را میتوان از مایکروسافت دانلود کرد
PWS ورژن کوپکتر البته به طور کامل کاربردی از IIS است
PWS را می توان در CD ویندوز 95/98 شما یافت



♦ سازش ASP

برای اجرای IIS شما می بایست ویندوز NT 4 . 0 و یا این که سپس را داشته باشید
برای اجرای PWS شما می بایست ویندوز 95 یا این که ورژن های فراتر را داشته باشید
ChiliASP یک تکنولوژی است که ASP را فارغ از سیستم برهان ویندوز اجرا می نماید
InstantASP یک تکنولوژی دیگر است که ASP را سوای ویندوز اجرا می کند

amin بازدید : 27 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

✅ برند شیک، تولیدکننده تیغ اصلاح، برای پروموت کردن تیغ اصلاح «شیک اکستریم»، در تقدیر «تراشیدن سر» یک باشگاه راه‌اندازی کرده به اسم BIP یا Bold Important People (افراد مهم کچل)!

 

✨ هدفش از این #کمپین رو «پایان دادن به نگرانی از طاسی» اعلام کرده، و برای این منظور داره این ایده رو ترویج می‌کنه که افراد تقریبا طاس می‌تونن با تراشیدن مداوم سر خودشون، یک فیگور فشن گونه به خودشون بگیرن

 

✨ به همین منظور یه وبسایت راه‌اندازی کردن که از تکنولوژی تشخیص تصویری بهره می‌بره، تا مطمئن باشن افرادی که درخواست عضویت در این باشگاه رو دادن از شرط بدیهی عضویت، یعنی کچلی برخوردار باشن!

 

 

✅ بین افرادی که در بازه مورد نظرشون ثبت نام کنن هم قرعه کشی حضور در رویداد «کچلانه‌ترین پارتی تا به امروز» برگزار می‌شه، و قراره توش کچل‌ترین اینفلوئنسرها هم حضور داشته باشن!

 

 

 

✅ اما این ماجرا چه ارتباطی با مارکتینگ داره؟

 

✨ واقعیت اینه که کمپانی مادر شیک با کاهش فروش تیغ‌های اصلاح مواجه شده و یکی از بهترین #پرسونا ها از بین مشتریان این شرکت متعلق به افراد طاسی هست که تمام سرشون رو می‌تراشن

 

✨ شیک میگه افرادی که سرشون رو شیو می‌کنن، سه برابر افرادی که ریش و سبیلشون رو می‌زنن، دست به تیغ می‌برن

حالا هم شیک فرصت رو مغتنم شمرده و در عین انجام یک کار قشنگ و پسندیده، به سمت بزرگ‌تر کردن محبوب‌ترین #سگمنت مشتریانش هم خیز برداشته

 

 

✅ از سوی دیگه شیک اعلام کرده که این اقدام رو در همراهی با کمپین‌های خانوم‌هایی برگزار کرده که علیه تصویر غیرطبیعی اندام زن در مد بانوان فعالیت می‌کنن

و خواسته مردان هم بار روانی کمتری در قبال روند طبیعی ریختن موی سر تحمل کنن

 

 

✅ 25٪ مردها از سن 21 سالگی کم پشتی موهاشون شروع میشه، و 50٪ مردها نهایتا تا 50 سالگی طاسی رو تجربه می‌کنن

amin بازدید : 36 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

برخی از مدعیان این روزها برای بازارگرمی و جذب مشتری بیشتر در تبلیغات خود  از این عبارت استفاده میکنند. “سئو سایت بصورت تضمینی” "رتبه 1 گوگل بصورت تضمینی " 

 

اگر فرد یا شرکتی با این پیام از شما استقبال کرد، تا میتوانید از آنها دوری کنید. یا بهتر است بگوئیم فرار کنید😉

 

واقعیت یا حقیقت این است که هیچکس نمیتواند در مورد فرآیند سئو، ضمانت کند مگر خود آقای گوگل! چرا که گوگل همه کاره است! البته نه اینکه سئوکاران هیچ تاثیری در روند پیشرفت سئوی شما نداشته باشند، خیر. اما اینکه رتبه یک را ضمانت دهند، دروغی بس بزرگ است.

 

این را بدانید: اگر فرد یا شرکتی مدعی سئو تضمینی به شما شد میتوانید در دادگاه صالحه بدلیل فروش مال غیر از ایشان شکایت کنید. جایگاه سایت گوگل تنها متعلق به گوگل است و فروش تضمینی آن بر خلاف قوانین حال حاضر کشور عزیزمان است.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال : 871
  • بازدید کلی : 3,380